2003-3 Zweden.

Na ons bezoek aan onze vrienden in Prenzlau (v.m, DDR) rijden we door naar Sassnitz  dat is een haventje op het eiland Rugen waar de ferry vandaan vertrekt naar Trelleborg in Zweden. We komen er tegen middernacht aan en parkeren bij de ferry en duiken gelijk in bed. oogjes dicht en snaveltjes toe.

We vertrekken om acht uur en vervelen ons dan een beetje aan boord, je hebt op zo’n schip al gauw bekeken. maar het is prachtig mooi weer dus op dek in de zon in in de luwte, is het goed toeven. We staan er versteld van hoeveel zweden aan boord gigantische hoeveelheden drank inslaan. sommigen lopen zelfs met steekkarretjes.

Via Gotenburg rijden we naar Norrkoping waar we op een parkeerplaats bij Mc.Donald gaan overnachten. ’t was een lange rit vandaag, maar we willen even opschieten.
Op naar Stockholm.

Morgenvroeg gaan we met de ferry over naar Finland, maar nu parkeren we de kampeerauto in de haven op de terminal. we kwamen hier al om 12 uur aan dus hebben we nu nog even de gelegenheid om met de bus naar het centrum te rijden. Kunnen we daar wat rondkijken en natuurlijk gaat Gepke nog even winkelen.

Om 10.00 uur vertrok de ferry en omdat het alweer prachtig mooi zonnig weer was gelijk een plaatsje aan dek gezocht. Met een boekje en wat snoeperij genoten we van de overtocht naar Turku in Finland. Het grootste deel van de tocht gaat door de scherenkust naar het noorden. Soms varen we zo dicht langs de eilandjes dat we het idee hebben dat we zo van boord kunnen stappen. Overal staan kleine houten zomerhuisjes op die eilandjes en zie je zeilbootjes varen, een heel mooie tocht is dit. We leggen nog aan in Mariehamn de hoofdstad van Aland.
Na 11 uur varen kunnen we dan toch om 8.00 uur pm in Turku van boord rijden.
We rijden door naar een camping in Helsinki.

Het is onze bedoeling om de kampeerauto een weekje op de camping in Helsinki achter te laten en met de trein naar St.Petersburg te gaan waar we een hotel hebben geboekt.
Kijk voor dat uitstapje op St.Petersburg.